Halaman

Ahad, 7 Mac 2010

Menjana Pendapatan Melalui Iklan Dengan Jalur Lebar

Perlukan wang saku untuk belanja sekolah? Mungkin ramai yang tidak tahu membina laman web atau blog bukan sekadar hobi atau suka-suka sahaja. Sebenarnya ia boleh menjana pendapatan kepada pemilik laman web atau pemilik blog tersebut. Antara iklan yang di internet yang terkenal di negara kita ialah google adsense dan Nuffnang. Bagaimana saya sebagai pemilik blog boleh mendapat pendapatan melalui blog? Jawapannya mudah sahaja. Sebagai contohnya ialah google adsense, di mana pengiklan atau penjual produk membayar kepada pihak google untuk mengiklan produk mereka. Saya sebagai pemilik blog pula akan meletakkan iklan produk tersebut melalui kod yang yang diberikan oleh pihak google ke dalam blog saya. Iklan tersebut akan terpapar di dalam blog saya. Apabila pengunjung blog saya klik iklan tersebut saya akan mendapat bayaran daripada pihak google. Jadi untuk mendapatkan pendapatan yang banyak kita perlu mengiklankan blog kita kepada orang ramai supaya ia ramai dikunjungi dan keberangkalian ramai yang akan klik pada iklan tersebut. Untuk itu anda perlu bekerja keras untuk menghasilkan blog yang hebat dan digemari oleh pengunjung supaya ia sentiasa dilawati oleh orang ramai.

Walaubagaimana pun google adsense sesuai untuk blog balam Bahasa Inggeris . Ini kerana google adsense tidak berapa sesuai dengan blog Bahasa Malaysia. Tetapi untuk blog Bahasa Malaysia kita masih lagi berpeluang meletakkan iklan seperti yang di tawarkan oleh Nuffnang seperti apa yang saya lakukan pada blog saya ini. Mulakan hari ini! anda akan mendapat wang saku setiap bulan seperti yang dilakukan oleh "blogger ini" yang menjana pendapatan RM3,000 sebulan melalui Nuffnang.


contoh iklan oleh google adsense


contoh iklan oleh Nuffnang


contoh bayaran dari iklan oleh Nuffnang

0 ulasan:

Catat Ulasan