Halaman

Ahad, 7 Mac 2010

Jalur Lebar Menjimatkan Wang Saku Saya

Benarkah jalur lebar menjimatkan wang saku? Agak janggal rasanya, seperti semua orang sedia maklum kita terpaksa membayar wang setiap bulan untuk perkhidmatan jalur lebar dan bagaimana pula ia boleh menjimatkan wang saku saya. Apa yang saya maksudkan ialah mengenai hobi saya iaitu membaca komik atau di kenali sebagai manga. Jika sesiapa yang tidak mengetahui apa itu manga ia bermaksud dari perkatan jepun yang membawa erti seperti berikut:- Manga (漫画) adalah perkataan Jepun untuk komik (bukan berbentuk animasi, merujuk kepada kartun yang dicetak); di luar Jepun, ia merujuk khas kepada komik Jepun. Manga dihasilkan dari gabungan ukiyo-e dan gaya lukisan barat. Biasanya manga dilukis dalam bentuk hitam putih (kecuali kulitnya).

Jika sebelum ini saya terpaksa membelanjakan perpuluh-puluh ringgit setiap bulan untuk membeli manga di kedai, tetapi dengan adanya jalur lebar saya hanya boleh memuat turun sahaja secara percuma. Menarik bukan, selain dapat menjimatkan wang saya boleh memuat turun berbagai jenis atau judul manga yang terdapat di internet. Dimana pada masa sekarang terdapat beratus-ratus judul manga berada di pasaran. Manga kegemaran saya ialah naruto.

ini adalah buku manga yang dijual di kedai buku



ini pula manga yang saya muat turun dari internet



ini adalah laman web yang biasa saya muat turun
untuk mendapatkan manga

0 ulasan:

Catat Ulasan