Halaman

Ahad, 7 Mac 2010

Mari Membeli Belah Di Internet

Jalur lebar bukan sahaja mengubah cara hidup tetapi juga cara kita membeli belah. Apakah kelebihan membeli belah di internet? Pada pendapat saya berikut ada kelebihan membeli belah di internet:-
  • Mempunyai banyak pilihan - dimana kita dapat membeli barangan daripada penjual yang terdapat di serata dunia. Jika sebelum ini, untuk membeli belah saya akan pergi ke bandar Pekan atau Kuantan dan sekali sekala ke Kuala Lumpur untuk membeli belah.
  • Menjimatkan masa - untuk membeli belah atau mencari sesuatu barangan kita perlu meluangkan banyak masa seperti tempoh perjalanan dan masa untuk ke satu kedai ke kedai yang lain. Kadang-kadang kita terpaksa meluangkan hampir sehari suntuk untuk membeli belah. Membeli belah secara dalam talian anda cuma perlu menggunakan komputer sahaja.
  • Harga yang murah - Selain daripada terdapat banyak pilihan, di internet juga kita boleh mendapatkan harga barangan lebih murah berbanding harga di pasaran. Sesetengah laman internet menjual barangan secara lelongan dimana harga barangan tersebut ditawarkan bermula daripada RM1. Sebagai contoh, ibu saudara saya baru sahaja membeli telefon bimbit baru jenama LG GD900 dengan harga RM1,499.00 di lelong.com.my dimana harga pasaran untuk telefon bimbit tersebut ialah RM1,999.00.
Berikut adalah antara laman web yang saya selalu kunjungi untuk membeli belah:-


http://www.emmagem.com
menjual berbagai pakaian dan aksesori untuk wanita dan lelaki


Menjual berbagai barangan daripada daripada penjual-penjual yang berdaftar. Anda juga boleh menyertai lelongan untuk mendapatkan harga yang paling rendah

0 ulasan:

Catat Ulasan