Halaman

Rabu, 10 Mac 2010

Sihatkan Badan Anda, Marilah Bersukan!

Jangan salah paham, saya sebenarnya mengajak anda semua menyertai saya bersukan dengan fantasy football melalui jalur lebar. Walaupun bersukan tetapi tidak mengeluarkan peluh, cuma mungkin dahi sahaja yang berpeluh memikirkan strategi apa yang anda perlukan untuk mendapatkan ranking yang tertinggi. Mungkin anda semua tidak tahu, di internet terdapat banyak laman web yang menganjurkan fantasy football untuk liga inggeris.

Caranya mudah saja, anda perlukan daftar diri anda, kebiasaannya anda perlu daftarkan diri sebelum liga inggeris bermula pada setiap musim. Pilih pemain pilihan anda mengikut bajet yang diberi dan mengikut pasukan pilihan anda, kebiasaannya pemain yang hebat sangat mahal untuk dibeli. Setiap minggu sebelum perlawanan anda perlu menyusun pemain anda sebelum perlawanan sebenar berlangsung. Kutipan mata adalah berdasarkan kepada perlawanan sebenar liga inggeris dimana jika pemain anda menyumbatkan gol anda akan mendapat markah dan jika pemain anda bolos markah akan ditolak. Begitu juga jika pemain anda melakukan kesalahan dikenakan kad merah, markahnya akan ditolak. Selain bertujuan untuk bersuka-suka dan melapang fikiran sebenarnya jika anda menang dan mendapat ranking tertinggi anda akan mendapat hadiah termasuklah di bawa ke England untuk menonton perlawanan bola secara langsung dan terdapat hadiah-hadiah lain juga.

Walaupun ini bukan sukan sebenar, tetapi saya mendapat banyak mengetahuan tentang liga inggeris seperti nama-nama pemain serta pasukannya, statistik setiap pemain termasuklah jaringan, umpanan, bolos, kecederaan dan lain-lain lagi. Maklumat lengkap seperti tersebut kita tidak akan dapat daripada akhbar-akhbar harian, selamat mencuba.

Antara laman web kesukaan saya ialah:-
http://fantasy.premierleague.com
http://fantasy.stadiumastro.com



Ini adalah pasukan terbaik saya ranking 6,657 daripada
2,282,422 orang peserta lain dari seluruh dunia.



Pasukan saya mendapat tempat 213 daripada
80,768 pasukan yang menyertai



Hadiah untuk pemenang fantasy.premierleague.com



Hadiah daripada pihak Astro untuk
pemenang fantasy.stadiumastro.com

0 ulasan:

Catat Ulasan